Sponsoreret
For de fleste virksomheder er telefonen stadig et afgørende værktøj, der altid skal virke. Det kan gå ud over drift, salg og udvikling hvis telefonen ikke kan det som medarbejderne har behov for og med rette kan forvente af deres telefon til erhverv.
For mellemstore og store virksomheder er både altid funktionelle telefoner og en effektiv omstilling typisk afgørende for at driften kan fungere. Når emnet falder på erhvervstelefoni er der flere hensyn at tage, for ikke alle er ens, og ikke alle funktioner i virksomheden har behov for den samme telefon eller for den samme mobil-løsning. Nogle tager altid telefonen, eller har behov for at sætte opkald i kø for at kunne betjene retfærdigt, mens andre har brug for viderestilling og omstilling, måske på faste eller måske på skiftende tidspunkter på døgnet.
For receptionisten kan det være vigtigt med et headset, men denne funktion bør også have komplet funktionalitet uden headset. For telemarketing-medarbejderen og supporteren som begge vil bruge telefonen meget, kan der være forskel på hvilket design der vil være mest ergonomisk, bl.a. baseret på om der ringes ud eller ind.
På l-e.dk kan man læse om forskellige typer af erhvervstelefoni, blandt andet om et internetbaseret IP telefonsystem, og om fordelene ved at enten leje eler eje en komplet erhvervstelefoni-løsning eller et mobilt omstillingsanlæg. Man kan også læse om udvalgte typer af headsets og telefon-løsninger, der imødekommer forskellige virksomheders forskellige behov. Fuld funktionalitet til alle tider er et rimeligt krav til erhvervstelefoni, og viderestilling og omstilling bør aldrig blive et problem.